Založ si blog

Hokej, ktorý robí Slovákov Slovákmi

Prelom starého a nového roka vo vysielaní RTVS patril najmä oslavám dvadsiateho výročia
osamostatnenia našej republiky. V súhrne dôležitých udalostí uplynulých rokov zohrával veľkú
úlohu hokej. Možno povedať, slovenský národný šport (hneď po slovenskej hádzanej). Rok 2011
priniesol najväčšiu spoločnú bolesť slovenského národa po smrti milovaného kapitána. Rok 2012
zas aspoň čiastočné stlmenie tejto bolesti a bolestné od hokejových nebies v podobe helsinského
zázraku. Slovenský hokej len potvrdil, že je jedným z tých najlepších prostriedkov na reprezentáciu
našej krajiny a na vzbudenie národného povedomia.
Neznášam a milujem na hľadaní nejakej konkrétnej veci práve to, že zväčša nenájdete hľadanú vec,
ale niečo iné, čo upúta vašu pozornosť, určite áno. Osem mesiacov starý článok, ktorý sa nedočkal
svojho uverejnenia, opisuje majstrovstvá sveta z pohľadu maturantky, ktorá práve v čase tých najlepších zápasov v histórii slovenského hokeja mala venovať čas nemeckým slovíčkam a dátumom dávno zabudnutej histórie. Myslím, že myšlienky, ktoré nesie, si aj po pomerne dlhom čase zaslúžia uzrieť svetlo sveta. Veď napokon, na to blogy sú.

 

Naša hokejová reprezentácia odchádzala na MS 2012 potichu, bez veľkých slov a vyhlásení. Po siedmich prehrách v príprave sa toho od nej veľa neočakávalo. Nik však nemohol ani len tušiť, aké proroctvo sa skrýva v slovách Branka Radivojeviča, že po 7 prehrách príde teraz 7 víťazstiev…

Prvý májový piatok, v úvodný deň majstrovstiev, som prišla do školy so šálom vo farbe trikolóry okolo krku. Množstvo nechápavých, udivených, pobavených či dokonca znechutených pohľadov ma neprekvapilo. Posledné roky sme nemali príliš veľa dôvodov tešiť sa zo slovenského hokeja. Byť fanúšikom našich chlapcov sa považovalo prinajlepšom za ľahšiu formu psychickej choroby. Fandiť našim za každých okolností sa totiž na Slovensku veľmi nenosí…
Úvodné zápasy proti Kanade a Fínsku dopadli presne podľa slov tých najväčších skeptikov, ktorí si po konečných výsledkoch zápasov mohli s uspokojením zašomrať popod nos: ,,Však ja som to vravel..“ 
My ostatní, ktorí sme tieto zápasy pred televíznymi obrazovkami s našimi chlapcami naplno prežívali, sme však mohli vidieť, že aj napriek prehrám má v sebe toto mužstvo niečo, čím je odlišné od tých predchádzajúcich. 
Po nasledujúcich víťazstvách Slovensko pomaličky zachvátila hokejová horúčka. Lacove zákroky, Kopeckého gólové pozdravy do neba, Chárove obrovské kolektívne srdce, preplnené námestia a ulice v bielo-modro-červenej farbe… to všetko sa zlievalo do jedného nádherného sna, ktorý nás prekvapil pokračovaním vždy, keď sa už, podľa vyššie spomínaných skeptikov, mal skončiť. Mimochodom, z tých sa vplyvom výhier pribúdajúcich na naše konto stali, ako to ja rada hovorím, ,,taktiežfanúšikovia“.
Najkrajší zážitok z akademického týždňa? Štvrťfinále proti Kanade a následne semifinále proti Čechom. O čo väčšia bola moja radosť, keď som prišla na maturitu z občianskej náuky a pri zelenom stole visel modrý dres s dvojkrížom. Veď to sa ani nedá nezmaturovať 🙂 Potešiteľné boli aj správy, že celé gymo v čase, keď sa štvrtáci potili doma nad knihami, žilo hokejom. (Aj keď, decká.. štrajk? No ja neviem, ten by som radšej prenechala našim profesorom :)) Opäť sa potvrdili slová jedného z našich najlepších hokejistov:,,Máme tých najlepších fanúšikov na svete.“
Myslím, že meno ani netreba spomínať. Takisto ako Kopeckého gólové pozdravy do neba či záverečné gesto nášho kapitána Zdena Cháru po preberaní taniera za druhé miesto a striebornej medaily nepotrebujú komentár. Je na vás, či veríte na veci medzi nebom a zemou. Nemožno však poprieť, že celý tento šampionát sa niesol v duchu spomienky na #38. Pre neho, a podľa mňa aj vďaka nemu sa našim hokejistom podaril malý zázrak na ľade. Striebro je doma. A čo je doma, to sa počíta. 
Po veľkej tragédii z úvodu sezóny, kedy sme stratili striebro slovenského hokeja, prišlo zadosťučinenie vo forme strieborných medailí. Ostáva už len dúfať, že v budúcnosti sa nájde čo najmenej takých fanúšikov, ktorí našich hokejistov vyprevadia na MS bučaním.

 

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Baltimore most loď nákladná

Po zrútení mosta v Baltimore našli telá dvoch zo šiestich nezvestných osôb

28.03.2024 10:12

Obrovská nákladná loď, ktorú nebolo možné ovládať a následne narazila do mosta, absolvovala predtým v miestnom prístave „bežnú údržbu motora“.

Rakva / Rakvy / Cintorín / Pohreb /

Nadúmrtnosť po troch rokoch klesla takmer na nulu, podpísali sa pod to dva hlavné faktory

28.03.2024 09:50

Počet zomretých vlani klesol v porovnaní s rokom 2022 vo všetkých krajoch Slovenska.

Štefan Harabin

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00, aktualizované: 10:05

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156556x
Priemerná čítanosť článkov: 5798x

Autor blogu