Založ si blog

Ľudská duša = riešenie na každý problém

,,Neviem, koľko tu budeme ešte čakať. Prišli záchranári, polícia. Hodil sa pod vlak. Mladý chalan…“

Posledné dni v mojom živote neboli práve ľahké. Na vlastnej koži som ucítila pravdivosť tvrdenia, že nešťastie nechodí po horách, ale po ľuďoch. No komu je v dnešnej dobe dobre? Kto má ľahký a bezproblémový život? Podľa mňa existujú len dve skupiny takých ľudí: tí, čo dosiahnu všetko čo chcú, a tí, čo majú správny prístup k životu. Prekážky totiž považujú za príležitosti.

Čo donúti mladého človeka vziať si život? Už od rána som mala nutkanie poriadne sa zamyslieť, prípadne potom aj dostať zo seba myšlienky a úvahy o živote, o prekážkach a problémoch, ktoré sa nám stavajú do cesty. Prípad ako tento v dnešnej dobe nie je zriedkavý. Čoraz viac ľudí volí radšej definitívny útek ako zdanlivo nikdy nekončiaci a nezmyselný boj so životom. Čoraz viac mladých ľudí…

Na tomto svete som v podstate ešte len pár rokov, čosi som už zažila, no omnoho viac ma toho ešte čaká. Dobrého i zlého. Na život nemám patent. Napriek tomu si dokážem predstaviť ocitnúť sa v koži človeka, ktorý hľadí na približujúci sa vlak s poslednou nádejou v živote, ktorá mu ostala. S nádejou na koniec toho všetkého. Rovnako dobre si však dokážem predstaviť, že sa to takto skončiť nemusí.

Každý človek má v svojej moci zachrániť život niekoho iného. A nemusí pre to hneď skákať do vody za topiacim. Obzvlášť ak nevie plávať. Verím, že s každou prekážkou nám Boh pošle zároveň aj záchranný balíček, ktorého súčasťou sú ľudia. Ľudia, ktorí nám vstúpili do života práve kvôli pomoci. Môže to byť žena v strednom veku, ktorá sa na vás na ulici usmeje. Hluchonemý muž s malými farebnými kartičkami. Malé dieťa s úctivým ,,dobrý deň“, keď zdraví dospelého. Je veľmi pravdepodobné, že týchto ľudí uvidíme prvý a zároveň posledný raz v živote. Dôležité však je mať aj napriek všetkému oči otvorené, aby sme si ich dokázali všimnúť vo chvíli, keď sa nám zjavia. Keď to budeme potrebovať.

Alebo to môže byť objatie od spriaznenej duše. Od pravého priateľa. Viete, akú moc má v sebe jedno ,,obyčajné“ objatie? Ja som to donedávna tiež ani len netušila. Povzbudivý pohľad a hľadanie riešení. Presviedčanie, že svet predsa nekončí a uistenie, že všetko bude okey. Istotu nemáte nikdy. No vždy môžete mať vieru. A keď máte navyše aj priateľov, tak sa dá naozaj zvládnuť všetko.

Veľká vďaka najmä vám trom. Neviem, či si to prečítate, ale ak náhodou áno, tak vedzte, že vás mám veľmi rada a som šťastná, že ste. Zlatíčka 🙂

 

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156557x
Priemerná čítanosť článkov: 5798x

Autor blogu