Založ si blog

Zostal som tu sám

Kam jsme se poděli
kam jsme se to poděli
kde je ti konec můj jediný příteli
zmizels mi nevím kam
sám sám sám
jsem tady sám

Vždy sa mi zdala otázka Čoho sa najviac bojíte? zaujímavá. Nech som ale rozmýšľala akokoľvek, nedopátrala som sa vo svojej mysli ani v srdci odpovede na túto otázku. Nebola som na tom ani zďaleka tak dobre, ako Harry Potter, ktorý sa bál samotného strachu. To je ušľachtilý strach. Aj strach z pavúkov, hadov či myší má svoje opodstatnenie. Je ale možné nemať ten najväčší strach z ničoho? Nebola som presvedčená o tom, že práve ja by som mala byť niečoho takého ušetrená..

A veruže som ani nebola. Môj najväčší strach bol dômyselne ukrytý. Hoci ma celý život sprevádzal a nikdy mi nedal pokoj, obzvlášť nie vo chvíľach, keď mi bolo dobre, ako blesk z jasného neba sa objavil až dnes. S obrovskou silou, razanciou a zároveň definitívou zasiahol presne vnútro a rozčesol ho napoly. Bol skrytý v slovách piesne od Nohavicu. Najviac sa bojím, že si raz ,,budem môcť“ zaspievať slová jeho ,,Prítel-a“. Že tu zostanem sama.

So samotou je to v dnešnej dobe ťažko. Najmä, ak máte okolo seba skvelých priateľov, rodinu a veríte aj v oporu menom Boh. V takom prípade vlastne ani nemáte právo sťažovať sa na niečo také ako samota. Lenže… aj tí priatelia majú svojich priateľov. Partnerov. Otec má mamu a mama má otca. A tak hoci cez deň zvládate všetky debaty pri kávičke s úsmevom, plánujete záchranu sveta, počúvate neutíchajúci plač polročných dvojičiek, ktoré sa napriek všetkému snažíte utíšiť a vo vzácnych chvíľkach len pre seba sa zahĺbite do knižky, každý deň sa končím večerom. A so zapadajúcim slnkom by každý človek rád zo seba striasol aj povinnosti a problémy uplynulého dňa. Len sa tak tíško schúliť niekomu do náručia, cítiť teplo milujúceho a zároveň milovaného človeka, môcť sa vyplakať bez nutnosti odpovedať na akékoľvek otázky, nastaviť tvár bozku…

Ak má tu na svete niečo naozaj význam, tak je to láska. Má mnoho podôb, berie, no stonásobne vracia späť. Vraj je to to jediné, čo človek získava práve tým, že dáva. Niekedy je však vyčerpávajúce, dávať lásku. Človek ju potrebuje aj dostať. A potrebuje aj jej najpraobyčajnejšiu a zároveň najdokonalejšiu formu. Obyčajný kúsok ľudského šťastia, zhmotnené slnko v ľudských životoch. Láska medzi mužom a ženou.

 

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:45

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:39

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156508x
Priemerná čítanosť článkov: 5797x

Autor blogu