Založ si blog

Sen na dotyk

Magnet. Presne tak pôsobí na priaznivcov ľadového hokeja jedna obyčajná misa na ovocie. Lord Stanley pravdepodobne ani len netušil, aké emócie bude tento pohár raz vyvolávať, keď ho v roku 1892 daroval kanadským amatérskym hokejistom.
Stanley Cup koluje. Alebo by sa dalo povedať, že zažíva tie najlepšie prázdniny, ktoré si praje snáď každý. Chodí na túry do hôr, kúpe sa v mori, vozí sa vo vrtuľníku, v lietadle, v kabrioletoch či limuzínach, zažíva veľké párty, ochutnáva miestne špeciality mnohých krajín sveta, patrí medzi najfotografovanejšie a ,,najobchytkanejšie“ objekty súčasnosti… Zúčastnil sa krstu dieťaťa a keď dospel, jeho dočasní majitelia ho vzali dokonca aj do striptízového baru. Neraz sa stratí, poškodí, opraví, každý rok naň pribudnú nové mená… a v posledných rokoch sa medzi nimi ocitli aj slovenské.
Len jeden sen jedného malého dievčatka. Tiež sa môcť raz toho pohára dotknúť. Ocitnúť sa v jeho blízkosti. V blízkosti niekoho, kto ho vyhral a doniesol ukázať domov. Sem. Na Slovensko. Zažiť tú atmosféru, nadýchnuť sa z plných pľúc a cítiť závan histórie, pot unavených, no šťastných chlapov obliatych šampanským. Cítiť dym víťazných cigár, počuť hlučný dav a nechať sa oslepovať bleskami foťákov. Len jeden okamih, jeden pohľad, jeden dotyk…
O tom všetkom čítala, o tom všetkom počula, to všetko desiatky ráz videla v televízii. O tom všetkom snívala. Ubehlo dvanásť rokov a jedna mladá žena stála zrazu v Trenčíne na ulici. Volal jej Sen, ktorý tak dlho snívala a oznámil jej, že dnes už konečne má právo zažiť Ho. Mali rande. Na programe mali jediné: nechať sa unášať prítomným okamihom. Kamery, blesky foťákov, hučiaci dav, hrdina, ktorého ten dav oslavoval, úsmevy, sláva… Mimo toho všetkého len jeden dotyk. Moment. Nadýchnuť sa? Ako, veď ja nemám pľúca! Zatajený dych a niečo, čo si zapamätá do konca života. Sny sa plnia.

 P1020051

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156564x
Priemerná čítanosť článkov: 5799x

Autor blogu