Založ si blog

Hokejbalový sen

Snívali ste už niekedy o niečom? Sen taký veľký, že vám čo i len pomyslenie na neho vyvolalo zimomriavky? Sen, ktorý sa vám premietal v hlave každý večer, keď ste si ľahli do postele? Sen, kvôli ktorému ste mali cez deň neprítomný pohľad a na perách úsmev? Sen, ktorý dával vášmu životu zmysel?

Keď som sa pred ôsmimi rokmi zamilovala do hokejky a oranžovej loptičky, ako každé zamilované dievča, aj ja som si myslela, že tento vzťah vydrží navždy. Poobedia boli naplnené hokejbalom na ihrisku, noci hokejbalom v podvedomí. Každý jeden tréning pridával farby vysnívanému obrazu, z vysielania na starej ORAVE z toho bolo po piatich rokoch HD vo vysokom rozlíšení. Noc čo noc bežala repríza jediného záberu: štadión, majstrovstvá sveta, modrá čiara, ja na nej, slovenský znak na hrudi a tá najcennejšia placka…

Ležala som na koberci a tým najkrajším živým zlatíčkam som slúžila ako preliezačka. Unavená z posledných dní, ktorých zážitky som ešte stále celkom nespracovala a neroztriedila do šuflíkov v hlave. Zrazu sa jeden z drobcov zdvihol, odcupital do kuchyne a vrátil sa s trikolórou, na ktorej viselo čerstvé zlato z majstrovstiev sveta. Prišiel ku mne a potrápil sa s tým, aby mi ho pekne zavesil na krk. Potom sa na mňa pozrel, usmial sa a spokojný s výsledkom svojej práce sa ďalej venoval kockám. A vtedy… sa otvorili dvere archívu a z nich sa vykotúľala zaprášená páska s názvom: HOKEJBALOVÝ SEN. Bola tam odvtedy, odkedy som prestala napĺňať svoje poobedia hokejbalom. Bola tam, pretože som si myslela, že na ňu už nemám nárok. Bola tam, pretože som za tie roky stratila vieru, ktorú iní nazývajú naivitou. Vieru, že každý sen sa môže stať skutočnosťou.

Niekto stlačil PLAY. Písal sa rok 2014, stála som na modrej čiare zimného štadióna po práve skončenom finálovom zápase majstrovstiev sveta v hokejbale. Na hrudi som mala slovenský znak, ktorý čiastočne prekrývala… zlatá medaila. STOP. Viac nebolo treba.

Niekedy si to Boh, Vesmír, Osud, Prozreteľnosť alebo čokoľvek iné, v čo veríte, jednoducho vymyslí inak. Už dlho som nedržala hokejku v súťažnom zápase a na majstrovstvách sveta som, samozrejme, nehrala. Päť rokov naplnených až po okraj jedinou myšlienkou sa však niekde predsa len zapísalo. Vďaka dokonalej súhre ľudí a udalostí sa mi pošťastilo stať sa členkou organizačného výboru MS. A keď dozrel čas a ja som dospela, cesta ma po mnohých zákrutách doviedla až na tú modrú čiaru. Aby som opäť získala tú vieru, ktorú iní nazývajú naivitou. Každý sen sa môže stať skutočnosťou.

zlato SVK2

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156678x
Priemerná čítanosť článkov: 5803x

Autor blogu