Založ si blog

Naivné deti, šedí dospelí

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista?

Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré a potom až, keď to už dobré nebolo. Ten časový údaj, ktorý by som mohla dať na náhrobok môjho pozitívneho myslenia, tak ten si, žiaľ, nepamätám. Ťažko sa dnes verí aj tomu, že som skutočne mala takmer každý deň úsmev na tvári a pre každého motivačný citát naporúdzi. A škatuľu plnú snov, malých aj veľkých, boli tam vzdušné zámky aj princ s princeznou, veľké víťazstvá aj štvorlístky v tráve. Vtedy som nosila ružové okuliare, nie iba také obyčajné, dioptrické, ako teraz.

Keď ma prvýkrát titulovali ako dospelú, prepočula som to. Keď to urobili druhýkrát, tvárila som sa, že nepočujem. Nechcela som taká byť. Dospelá. Chcela som byť dieťa, nemať problémy, hrať sa, byť naivná, všetkým veriť a snívať. Veľa a najmä s vierou, že sny sa plnia. Aj to ,,problémové obdobie“ nazývané pubertou bolo fajn. Z detstva som si v ruksaku niesla tú vieru, naivitu a sny. Tie začali s pribúdajúcim vekom i skúsenosťami naberať veľké rozmery, tak som ich vytiahla z batoha a oni sa rozbehli. Kdesi v nedohľadne, za niekoľkými zákrutami sa zastavili a čakali tam na mňa, kým si po ne prídem. A ja som šla. Vedela som, že sú tam a to stačilo. Namiesto potknutia sa o kamene na ceste som s nimi žonglovala.

Napokon som však predsa len začala reagovať na slovíčko dospelá. Na križovatke som odbočila a vydala som sa cestou napĺňania očakávaní. Choď na VŠ, dokonči VŠ, nájdi si brigádu, viac píš, viac sa snaž, prestaň s hokejbalom, sústreď sa na školu… nebuď naivná, never ľuďom, nesnívaj. Sny vybledli, ciele sa stratili z dohľadu, úsmev sa radšej presťahoval na inú, mladšiu tvár. Deň za dňom, sivá ako šedá. Vitaj v svete dospelých.

Neviem, nepáči sa mi tu. Síce tu môžem robiť čo chcem, ale musím za to dostávať aspoň slušné peniaze. Keď už skončím tú školu, nemám zabúdať na nájdenie si vhodného partnera a aspoň dve deti. Osemhodinovka v práci a hypotéka na ďalšie desaťročie. Ešte nemám ani vlastné deti a už im zakazujem chodiť po kalužiach a smiať sa nahlas. Zimomriavky z niečoho úžasného a obrovského sú tu nedostatkovým tovarom.

Nie som sama. Poznám viacerých, ktorí zle odbočili. A možno dobre, práve preto, aby prišli na to, že je to zlé. Aby zistili čo nechcú. Ja nechcem plniť očakávania okolia a vidieť všade len sivú a šedú. Chcem dúhu a knihu, v ktorej sa stratím na niekoľko dní, chcem vyrazený dych a ústa dokorán. Lebo viete čo? Tá pozitívna predstava napokon predsa len prišla. Len na chvíľku a len vo sne, ale predsa. A kým sa neobjaví ďalší zimomriavkotvorný sen, mojim cieľom bude prísť k ďalšej križovatke. Tentoraz si však už budem lepšie všímať ukazovatele. Lebo je lepšie zhorieť, než vyhasnúť.

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Útek

06.08.2014

Zdrhla som. Nebol to dramatický útek z domu, skôr naopak. Oznámila som, že potrebujem pár dní pre seba. Pre SEBA. Tak som si zbalila pár vecí a v tichosti odišla. Za sebou som nechala prácu a školu a domov a rodinu a prázdniny a písanie a kamarátov a problémy a všetko to dobré i to, čo sa javilo ako zlé. Alebo skôr myšlienky na toto všetko? Človeku občas [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156505x
Priemerná čítanosť článkov: 5796x

Autor blogu