Založ si blog

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj.

Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal priateľku.

Nasledujúce mesiace našich vlastných rušných životov prelínalo ticho toho spoločného. Až jeden chladný februárový večer napísal čiarku tam, kde sme my v teplý augustový večer dali tri bodky. Bol sám, ja tiež. Slobodný. Ale to on bol vždy.

Príliš rýchlo sme z toho spravili vzťah. Taký, ukážkový. Aký by mal byť. A zároveň rebelský, pretože podľa slov všetkých naokolo to jednoducho nikdy nemohlo fungovať. Mali pravdu. Boli sme príliš odlišní. Náš vlak po jeho obľúbených koľajach dlho nejazdil. Vystúpili sme a vydali sa každý vlastným smerom.

Trpeli sme, plakali sme, prebolelo. Zabudli sme. On v práci a pri bubnoch, ja v škole a na ihrisku. Opäť sme sa začali otáčať za inými zadkami. Po niekoľkých mesiacoch sme si povedali, že už sme obaja pripravení znovu sa stretnúť.

Zas ma zbalil na tie hviezdy. Zas bol hanblivý. No tentoraz už bez zásad. Ich porušenie nehrozilo. Bolo leto a on mal v očiach ohníčky. Kradli sme si bozky navzájom. Bola to hra.

Už som nechcela do toho spadnúť opäť. Nevedela som sa zamilovať bez utrpenia, a tak som si povedala, že sa nezamilujem vôbec. Pokračovala som v hre. A po veľmi dlhom čase som v skutočnosti nič nehrala. Bola som to ja. Sama sebou. S ním.
Lenže prišli noci, keď mi chýbal. On a jeho vôňa. Dokonca aj zápach cigariet. Keby sme tak mali o desať rokov viac a on sa rozhodol žiť inak… keby. Leto sa chýlilo ku koncu a začiatok konca priniesol aj predzvesť jedného hluchého spoločného života. Stála som tam po jednom z jeho pevných, teplých objatí. Kráčal po moste do tmy a hmly. Vyslovil „milujem Ťa“, tentoraz to však nestačilo. Nemo som vyslovila tie isté slová za jeho nejasnou siluetou. Do ticha.

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Útek

06.08.2014

Zdrhla som. Nebol to dramatický útek z domu, skôr naopak. Oznámila som, že potrebujem pár dní pre seba. Pre SEBA. Tak som si zbalila pár vecí a v tichosti odišla. Za sebou som nechala prácu a školu a domov a rodinu a prázdniny a písanie a kamarátov a problémy a všetko to dobré i to, čo sa javilo ako zlé. Alebo skôr myšlienky na toto všetko? Človeku občas [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156503x
Priemerná čítanosť článkov: 5796x

Autor blogu