Založ si blog

Deň prehier

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom s natiahnutým špagátikom cez cestu a s chuťou sa na vás zasmeje, keď sa potknete..

Už ranným šprintom na vlak s niekoľkokilovým batohom na chrbte mi ten viťúz naznačoval, že dnes to sánkovanie po masle veru nebude. Naznačovanie v podobe trúbiaceho vlaku, zatiaľ čo ja som bola ešte pekný kus od stanice, nepomohlo, veselo som si šla svoje aj pri sadaní na posledné voľné miesto. A aj neskôr, keď plánovaný odpočinok pri filme celkom nečakane nahradil nečakane dlhý dialóg vedený zväčša jednou stranou. Nie mojou.

Keď učiteľ vytiahol dávno zabudnutú úlohu hádam až z posledného zaprášeného neexistujúceho pivničného kúta našej školy, už som začala šípiť, že tu dačo nehrá. Nemala som ju, samozrejme. Rovnako ako dve hodiny času strávené postávaním v jednom obchodnom centre a čakaním na Godota. Neprišiel. A rovnako ako on, ani moje dve hodiny sa už nevrátia. Pracovná schôdzka, ktorých som predtým absolvovala už niekoľko a všetky vyšli na výbornú, sa tentoraz nekonala. Nadšenie z plánovaného projektu dostalo prvú silnejšiu facku a mňa ešte teraz štípe pravé líce. Ľavé som statočne krivila do úsmevu, keď sme s kamarátkou preberali vzniknutú situáciu a dohadovali sa, či počkať ešte 5 minút. Reku, on isto prišiel, ale Matrix nepovažoval naše stretnutie za dobré a tak sme sa minuli v čase.

Zachrániť to mal večerný zápas florbalovej amatérskej ligy. Naše modré dresy dosiaľ vládli tabuľke, zmenu sme nechystali ani po dnešnom dueli. O to menej, keď na súperovej striedačke stál jediný hráč. Nevídalo, neslýchalo, taktiku sme ušili zlú a ešte nám ani poriadne neobschli dresy, už sa nám na konte objavila prvá prehra v sezóne.

Prehra. Keď si to slovíčko rozoberiete, zistíte, že vlastne ide o to, čo spravíte ,,pre hru“. Keď do niečoho vkladáte veľa, veľa sa vám aj vráti. Lenže aj na veľa prekážok na ceste naďabíte. A to bol presne prípad dnešného dňa. Prehra vám vhupne na chrbát, keď už prestávate víťaziť vy a začína víťaziť vaše ego. Zle. Prehra, poď sem, potrebujeme ťa tu.

Ego, pýchu, namyslenosť či nadutosť nevymeditujete. Nepomôže sedieť v pozícii lotosového kvetu a za zvuku zurčania potôčika za zavretými očami sledovať, ako sa rozplýva. Zato každá jedna prehra je zásah do živého. Protivník stratí veľa krvi a po každej vnútorne zvládnutej prehre je menší a menší. Až raz… sa celkom rozplynie a vám už nikdy nebude záležať na tom, či ste vyhrali alebo prehrali. Celý život bude jednoducho hrou.IMAG0213

 

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Útek

06.08.2014

Zdrhla som. Nebol to dramatický útek z domu, skôr naopak. Oznámila som, že potrebujem pár dní pre seba. Pre SEBA. Tak som si zbalila pár vecí a v tichosti odišla. Za sebou som nechala prácu a školu a domov a rodinu a prázdniny a písanie a kamarátov a problémy a všetko to dobré i to, čo sa javilo ako zlé. Alebo skôr myšlienky na toto všetko? Človeku občas [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156504x
Priemerná čítanosť článkov: 5796x

Autor blogu