Založ si blog

Kto sú moji anjeli strážni?

Vyslanec z neba, ktorý stojí stále pri nás, dáva pozor na každý náš krok a zachraňuje

nás, keď treba. Práve takto si väčšina ľudí predstavuje anjelov strážnych. Ako to však s nimi

naozaj je?

,,Horšie, ako byť hladný, smädný, či nezamestnaný, horšie, ako trpieť pre lásku, horšie, ako

utrpieť porážku, je, keď sa absolútne nikto na svete o vás nezaujíma.“ Paulo Coelho

Myslím si, že Boh to vymyslel lepšie. Že za strážcov a pomocníkov nám neurčil neviditeľné

bytosti stojace za naším chrbtom. Myslím, že túto úlohu zveril do rúk našim najbližším, ľuďom

v našom okolí. Tým, ktorí nás majú radi za každých okolností, nech by sme spravili hocičo.

Tým, ktorí nás neustále podporujú vo všetkom, čo robíme. Tým, ktorým sa môžeme prísť vyžalovať

a vyplakať na plece hoci aj o polnoci. Tým, ktorí nás zdvíhajú, keď spadneme.

Doteraz som si to nikdy neuvedomila. Až keď prišli (zatiaľ) tie najväčšie problémy a skúšky

v mojom živote, začali sa ako svetielka v tme postupne prejavovať ľudia, ktorých poznám už

veľmi dlho, no doteraz som ich nedokázala oceniť. Pochopila som, že milovať a byť milovaný

je ten najväčší dar v živote. A že len život, ktorý žijeme pre iných, stojí za to.

Na retiazke nosím obrázok anjela strážcu, ktorý ukazuje cestu dvom malým deťom. Moju izbičku

strážia dve sošky strážnych anjelov. Dostala som ich od ľudí, ktorých si nesmierne vážim a

viem, že hoci majú svoje problémy, v duchu sú so mnou aj pri prekonávaní tých mojich. Zaujímavé

je, že sa práve ľudia, ktorí majú svoju vlastnú cestu plnú tŕňov a prekážok, dokážu najviac obetovať

pre iných. Nesmierne si ich pre to vážim a som im vďačná. Dúfam, že im to, hoci nepriamo, oplatím

tým, že raz budem i ja niekoho anjelom strážnym.

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156755x
Priemerná čítanosť článkov: 5806x

Autor blogu