Založ si blog

Slovenská , , Pocket Rocket“

,,Som zo Slovenska, z Bratislavy, som Dominika Cibulková a to je dôležité.“

Niet nad to, začať príbeh ,in medias res´. Najmä ak je to príbeh skutočný, rozpráva o reálnej postave zo slovenskej (športovej) mytológie (prepáčte ujo Gašpar) a takmer až s neslušne namiereným ukazovákom poukazuje na pozitívne vlastnosti, ktorých je hlavný hrdina nositeľom. Resp. nositeľkou.

V tomto príbehu hrá totiž hlavnú rolu jedna slečna. Taká od nás, zo Slovenska. A po dvoch januárových týždňoch jej meno pozná nielen celé Slovensko, ale aj miliarda ľudí na celom svete. To len tak mimochodom, keby sa vám zdalo, že predsa nič neurobila (veď ani to finále nevyhrala, tak prečo sa o nej vôbec píše, no nie?).

Treba uznať, že za tú popularitu na Slovensku vďačí najmä médiám, ktoré jej v posledných dňoch neváhali venovať celé strany. Všade sa o nej písalo, vyskakovala z každej titulky. No a? Je mladá, pekná, úspešná a svojím (a toto zdôrazňujem), svojím a len a iba svojím talentom a tvrdým tréningom sa dostala až tam, kde momentálne je. Skúste niečo podobné aj vy a tiež sa o vás bude písať, uvidíte. Navyše, na Slovensku sa v tom čase neudialo nič také, o čom novinári zvyknú písať a čo by prebilo jeden z míľnikov slovenského športu vo svete.

 

Druhou vecou bola pozornosť svetových médií či športového sveta o našu Domču. Miliarda divákov svedčí o významnosti podujatia ako je Australian Open. Miliarda divákov svedčí o úspechu, ktorý dosiahla slovenská tenistka. Miliarda divákov nielen vďaka jej výkonom, ale aj vďaka jej slovám po zápase vie, že vôbec existuje nejaké Slovensko. ,,Pozdravujem celé Slovensko. Pre našu krajinu to veľa znamená a som rada, že som ju takto reprezentovala.“ Treba viac? Azda len: Ďakujeme Dominika.

Športovci sú zväčša tí, ktorí svojou hrou spájajú národ, obyčajných ľudí pred obrazovkami či pri siahodlhých debatách len tak vonku na ulici. Tentoraz však ukázali, že spojiť sa vedia aj vo chvíli, keď je jeden z nich blízko veľkého úspechu. Tomáš Tatar, Dominik Hrbatý, Vladimír Weiss ml., Marek Hamšík… nielen ľudia z ľudu, ale aj kolegovia z brandže držali Cibulkovej palce. Len športovec vie, aké to je, dosiahnuť úspech v športe, ktorému patrí jeho srdce i telo. Môcť svojimi výkonmi reprezentovať krajinu je bonus navyše, privilégium, ktoré sa nedostane každému. A málokto ho tak aj vníma. Dominika Cibulková je jednou z tých, ktoré nikdy neváhajú vyvesiť vlajku svojej krajiny. Prvá Slovenka vo finále Grand Slamu. Bojovníčka na pohľadanie. Kus zdravého sebavedomia (čuduj sa svete, zo Slovenska). A najlepšie na tom je, že ešte nekončí. Práve naopak. To bol len začiatok. Vďaka Domi, za neskutočný príklad toho, ako sa to DÁ, keď človek naozaj chce a dá do toho všetko. Poméé!

Deň prehier

02.12.2014

„Dnes to bude ďalší dobrý deň,“ vravela som si ráno pri vstávaní z postele, hoc hodiny ukazovali len pár minút po piatej. Hoc vonku mrzlo a mňa čakala cesta z tepla domova na druhý koniec republiky. Hoc už bolo tých dobrých dní v poslednom období skutočne dosť. Hoc som vedela, že takéto veci netreba vravieť príliš nahlas, lebo osud už na vás čaká za rohom [...]

Keď , , milujem Ťa“ nestačí

03.09.2014

Bol chlapcom, ktorý ma poznal najdlhšie. Za tie roky vyrástol na mladého muža, s vlasmi dlhšími ako boli tie moje a zadkom skoro takým dobrým, ako bol ten môj. Minulé leto sme boli obaja mladí a idealistickí. A hoci na ňu neveril, získal si ma práve romantikou. A hviezdami. Tie som vždy zbaštila iba jemu. Mal pevné objatie a rovnako pevné morálne zásady. Mal [...]

Naivné deti, šedí dospelí

21.08.2014

Zavrela som oči a skúsila si predstaviť niečo pozitívne. Niečo, čo by som chcela, nech by to bolo akokoľvek farebné a absurdné. Môj mozog mal však ešte stále nado mnou prevahu a nesmelé optimistické myšlienky zabíjal pohľadom už pri ich zrode. Kedy sa zo mňa stal pesimistický realista? Presný dátum si nepamätám. Pamätám si akurát časy, keď to bolo ešte dobré [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34, aktualizované: 17:45

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Dominika

Ženy vraj nevedia písať o športe, športovci o literatúre a mladí o živote. Ja si to nemyslím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 27
Celková čítanosť: 156697x
Priemerná čítanosť článkov: 5804x

Autor blogu